Klockan är helg!

Jag har helg och klockan är bara torsdag! Jeeeejj.

Slutade klockan två på jobbet, hämtade Eliana sen stack vi ut och red Helge och Grande i skogen. Båda hästarna var riktigt pigga och väldigt "på". Jag tränade lite galoppfattningar och Helge var så duktig!
Igår var jag ute och red honom själv och han skötte sig super! Han klev på och var med på allt.
Just för tillfäller känns det så jäkla bra med Helge. Det går framåt hela tiden och jag känner nu att jag verkligen gjorde rätt som fick honom opererad och att det varit värt att slit, jäkelskap, tårar och oro.
Min sötnötspoppo. Knäpp och söt. I like.




Imorn ska jag och Stina till Orsa och träna. Det blir kul! Ska träna på det Annika sa på senaste träningen.
Galoppfattningar, försöka få honom lägre i formen, gå kvar i form i övergångar och få till en mjuk trav.
Så det kommer nog bli rejält svettigt att få ordning på honom.
Imorgon kväll blir det nog dans i Malung. Lars Kristerz och tre andra band ska spela och det låter riktigt kul! Det är ju inte så mycket dans den här årstiden så det är väl bara att passa på.

lördag blir det party hos bästa Malin i Borlänge! Utstyrseln är planerad och blir nog riktigt bra. Vad säger jag dock inte, det återstår att se :angel:

Söndagen är HELT ledig och det är sååå skönt! Det är visserligen tävlingar i Rättvik jag gärna skulle åkt och tittat på men jag tror det får bli en lugn dag med kanske lite fotografering och pyssel i stall och lägenhet.


Nu: Dusch + passa valp. Hmmm...kan bara sluta illa :eek:










Foto: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0