Catch me if you can.

Kom att tänka på vad mycket jag skrattade i lördags kväll/natt =)
Åt bla Sara som tyckte det var så jobbigt när man fick 4 tuttar och 4 arslen   :rofl:Nej det verkar inte kul haha!

Så skrattade jag åt Therese som var så jävla aprak att man knappt hörde var hon svamlade om.
Skulle skjutsa hem Malin med bihang från Therese och Mickes fest i Bonäs när Therese kom på den brilljanta idén att hoppa in (klämma sig in snarare) i knät på mig och hjälpa mig köra. Detta kunde jag med mycket om och men urskilja när hon försökte prata.
"-Vem är det som kör egentligen? Jag styr så gasar du?! Okej? Ja men köööör nu då. Aj, höftkulan, HÖFTKULAN!"
Medan jag höll på att kvävas av skratt. På riktigt, kunde nästan inte andas. Jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv, nånsin. Galet var det. Galet kul.
Tillslut lyckades vi få ur Therese ur bilen och började rulla hemåt. Ett av bihangen mådde inte så bra men hennes kompis påpekade att det inte gjorde något eftersom de hade en sopsäck där bak som hon kunde spy i.
"Det borde väl räcka?! Va?!!! Katta hur mycket ska du spy???"
"När är vi i Våmnäs? Alltså jag vet inte vart Domhus ligger!Domnäs! Är vi på väg dit eller? Till Bomus?!"
Tyvärr hittade jag varken till Våmnäs eller Bomhus så de fick bli avsläppta i Våmhus.

Blev en hel del skratt den där kvällen. Jag skrattade däremot inte åt en annan grej.

Kom körandes på vägen i godan ro. Tog det lugnt eftersom jag inte ser så bra när det är mörkt ute. En bil ligger bakom mig men jag tänker inte mer på det. Efter ett tag börjar en saftblandare blinka i bilen bakom. Rött och blått.
-Men suck va fan är det där för tönt? Jag kör vidare. Då börjar det blinkas med helljusen.
-Allvarligt?! Ge upp. Idioter.  Jag kör vidare. När det då börjar blinka blått på taket på bilen trillar poletten ner :angel:
Kör in till sidan av vägen och så kommer farbror polis. Fick visa körkortet, som jag för engångskull hade med mig eftersom vi var in på krogen, och blåsa. Gick bra såklart men jag antar att polisen trodde jag var full för jag vet att jag vinglade till lite när jag svängde från en väg till en annan. Men icke! Tokigt att man blir så nervös ändå, fast man vet att man inte gjort något dumt. Jag åkte ju inte ens för fort som jag, i stortsett, jämt gör annars.

Igår kväll lagade vi kyckling med egengjord klyftpotatis, pepparsås och sallad med sallad, gurka,rödlök och fetaost. Grymt gott! Åt mer än jag egentligen orkade. Var proppmätt efteråt. Men hade ju inte ätit något förutom två kex på hela dagen. Jättekorkat, jag vet, men det blev bara inte av.

Idag har jag varit i stallet. Gjorde rent Helges sår det första jag gjorde. Det är svullet men han är fortfarande inte halt så jag hoppas verkligen det bara är ett bitsår och ingen spark. Han galopperade iväg direkt jag släppte honom i sin nya, för honom, stora hage. Har packat hö och fixat lite saker inför morgondagen. Det är meningen att vi ska rulla iväg mot Ultuna mellan 3 och halv 4 nångång. Vill komma iväg i tid så det inte hinner bli mörkt.
Förutom kolla det vi ska ner för vill jag även att de kollar hans rygg, vänster fram där han har en liten svullnad och tar blodprov och kollar alla värden eftersom han har haft kolik men ändå velat äta. Blir inte klok på den där hästen. Önskar han kunde prata. Det skulle underlätt en aning =) Och göra så att jag slapp gå med hjärtat i halsgropen dygnet runt.

Dags för jobb!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0